Härliga söndag.

Det är något specielt med söndagar, tycker ni inte det?.
Har man tur så får man sova lite längre på morgonen.
Vi gjorde ett försök med Felicia igår kväll, hon fick vara vaken till 21.15, just för att hon kanske skulle kunna sova lite längre idag. Attans den gick inte.
Kvart i 8 hörde jag någon ropa efter mamma.
Vi låg kvar och myste till halv 9, sen ville någon ha frukost.
De roliga var ju att komma upp till ett kök som såg ut som hej kom och hjälp mig!.
Hatar när de är stökigt, och nu var de verkligen stökigt.
Våran diskmaskin har pajjat, så vi handdiskar för tillfället.
Ni kan ju bara tänka er hur de såg ut på diskbänken.
Inte nog med det, mamma och pappa var ju snart på väg hit för att fika.
Jag sätter barnen framför en film, tok diskar, kommer på att vi inte har något fikabröd hemma, så jag börjar baka en paj. Och märker lite för sent att sockret är slut men va f#n, de får gå utan.
Klockan 10.00 hade jag fortfarande inte hoppat in i duschen, mamma och pappa skulle komma halv 11. Patrik låg fortfarande och sov.
Man kan ju tro att de inte kunde bli så mycket värre, jo men hallååå kaffet är slut.
De blir alltid så trevligt när mamma och pappa kommer över, pajen blev inte så god, tur att de finns glass.

Vad mer ska vi hitta på idag?.
Städa...Nej det skiter vi i.
Handla...Ja de måste vi tråkigt nog.
Tänkte hyra Män som hatar kvinnor ikväll.
Någon som sätt den?
Dom säger visst att om man har läst böckerna tycker man inte filmen är så bra.
Jag har inte läst böckerna =)
Idag får jag heller inte glömma bort att ringa till syster och fråga henne för sista gången om hon och jag ska gå på Beck filmen den 26/8
Annars tar jag med mig Patrik.
Ni som inte redan vet det: I love Beck och ännu mer Gundval Larsson.

Idag ska jag gå in på Ticnet och boka en biljett till Bsb´s konserten här i sthlm den 4 December.

Det ska bli skit kul att träffa alla igen: Chris, Fia Emma, zelly, Sofia, Camilla och så jag.
Vi var helt tokiga i dom.
Tror jag var 14-15 år när jag började lyssna på deras musik. Och självklart var Nick den stor favoriten i bandet =)
Men de räckte inte bara att lyssna på deras musik, utan med åren skulle man minsann träffa dom, gå på alla deras konserter och vara överallt där dom var.
Idag 10 år senare kan man skratta åt det.
Jag ångrar inte en grej vi gjorde på den tiden. Gick på alla konserter, sov utanför globen så man fick stå allra längst fram sen. Hängde utanför Sheraton, Grand hotel eller Max Martins studio bara för att få träffa dom och ta kort med dom.
Många fina kort blev det och många trevliga stunder tillsammans med dom blev det också.
Får se hur de blir nu när vi alla är 25 år och uppåt, inte ska vi stå längst fram heller. Och inte ska vi besöka hotellet där dom ska bo heller. Men vi ska ha en trevlig kväll tillsammans och prata gamla minnen.

Nej, nu ska jag gå ner och sätta mig i soffan tillsammans med Patrik.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag såg filmen härom dagen. jag tyckte den var riktigt bra. Och jag har läst alla böckerna =)

2009-08-23 @ 16:47:48
URL: http://cferetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0