Började dagen med en promenad

Först måste man borsta tänderna.



Från och med idag är Patrik pappa ledig och han har bestämt sig för att gå en promenad varje dag.
Så idag var det bara för mig och hänka på.
Rätt skönt faktiskt.
Vi gick bort till ÖB för att köpa lite tandkräm, tvål, tvättmedel, ja ni vet sånt som är billigt.
På vägen hem började vi planera inför resan som startar på Onsdag förmiddag.
Vad saker det blir då man har smått.
Blöjor, våtservetter, nappar, vällingflaskor pipmuggar, hur mycket kläder som helst.
Man vet ju inte vad det ska bli för väder. Stövlar, regnstället, allvädersjackan, keps gympaskor. Listan är lång .Ni som har barn ni vet vad jag pratar om =)
Om jag ska vara riktigt ärlig så blev inte min lista heller så kort. Men man är ju tjej
Smink, hårborste, spray, örhängen, smycken, kanske lite för mycket kläder, men bättre det än för lite, tycker jag.

Efter lunch åkte vi och hälsade på Sofia och hennes lilla Milo. Dom har precis flyttat till en bostadsrätt i Stenby. Nu har dom 2 minuter till Milos dagis. Lekplats precis utanför dörren och sen en jätte mysig uteplats på baksidan av huset. Kan inte bli så mycket bättre.
Sofia och jag gick med våra magar i vädret för 1 ½ år sen. Och nu ska vi båda börja plugga på Mdh till hösten. Så det blir nog en och annan lunch på stan i höst med.




Här leker dom så fint. Milo och Felicia.

Nu är det snart dax för att laga en nya rätt: Festlig kasslergratäng.
Patrik hittade receptet bakpå bearnaisesås paketet.

Nu håller vi tummarna för att jag kan träna ikväll. Tänkte prova gympaskorna nu, snälla, snälla, snälla.



Kommentarer
Postat av: Mannen

hon har ju inga tänder ;) mitt lille pyre

2009-08-24 @ 17:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0